Cookies wymagane do prawidłowego wyświetlania i działania strony.
Informacje praktyczne dla Pilotów Tu i Tam
1. Po zebraniu każdej grupy prosimy o SMS do osoby odprawiającej celem potwierdzenia liczby osób.
- W przypadku grup firmowych i klientów indywidualnych piszecie łączną ilość osób + pilot + 1/2 kierowców.
- W przypadku grup szkolnych podajecie liczbę dzieci + opiekunowie + pilot + 1/2 kierowców.
SCHEMAT I PRZYKŁAD:
PILOT: Paweł Nowakowski
NAZWA WYJAZDU: Hiszpania z Paryżem (piszcie proszę tak jak w odprawie)
NAZWA GRUPY: SP1 Mielec
TERMIN: 19-25.11.2024
LICZBA OSÓB: 39 dzieci + 3 nauczycieli + 2 kierowców + ja
2. Po powrocie z wyjazdu prosimy o SMS do osoby odprawiającej z informacją gdzie została teczka i tour-guide. Teczki mogą być zostawione tylko w bezpiecznych kopertach, które będą dołączone do każdej teczki.
SCHEMAT I PRZYKŁAD:
PILOT: Paweł Nowakowski
NAZWA WYJAZDU: Hiszpania z Paryżem
TERMIN: 19-25.11.2024
GDZIE TECZKA I TGS: BP w Staszowie/Połańcu / w skrzyni przy biurze / została u mnie wyślę jutro kurierem do biura / oddam w biurze w poniedziałek / została u przewoźnika (jakiego + dopisz który kierowca był za to odpowiedzialny - ta opcja tylko za zgodą odprawiającego).
KONKURS: Teresa Zielińska
3. TGS
- Opłata za zgubiony odbiornik wynosi 180 zł. Należy o tym poinformować Turystów w momencie rozdawania zestawów.
- Zestaw nie zadziała prawidłowo przy 2 włączonych nadajnikach na tym samym kanale.
- Do zwrotu są tylko odbiorniki. Słuchawki i smycze zostają u Klientów lub wyrzucacie je do śmieci. Wyjątek stanowi wynajęty sprzęt – wtedy nie rozdajemy smyczy.
- W przypadku gdy odbiornik, nadajnik lub mikrofon nie działa prawidłowo należy włożyć go do koperty dołączonej do zestawu oraz opisać.
- Protokół TGS proszę wypełniać i zwracać go w walizce, a nie w teczce.
4. KOSZTY PROGRAMOWE. Jeśli Klient mówi Wam, że są bilety normalne i ulgowe, więc dlaczego zbieracie od wszystkich taką samą kwotę, to proszę wytłumaczyć to w taki sposób.
Kwota kosztów programowych jest uśredniona dla wszystkich i nie ma podziału na wiek. Jako biuro podróży jesteśmy partnerem biznesowym wielu miejsc i nie mamy podziału na bilety normalne i ulgowe jak klient indywidualny.
Jeżeli Klient w dalszym ciągu ma wątpliwości, odeślijcie go do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta, nie wdając się w dyskusję.
5. KONKURS:
Konkurs organizujemy na wycieczkach dla Klientów Indywidualnych.
1. Klient na swoim Facebooku dodaje post, w którym wspomina Biuro Podróży Tu i Tam. Aby oznaczyć na Facebooku trzeba najpierw dodać @. Do postu powinno być załączone zdjęcie z danego wyjazdu. Zdjęcie dowolne.
2. Ustalacie z Klientami kiedy kończycie konkurs i go rozstrzygacie. Musicie poprosić Klientów o pokazanie Wam postów i po spisaniu, przystępujecie do losowania. Można włączyć piosenkę z Wielkiej Gry, wysłużyć się najmłodszym uczestnikiem lub kierowcą. Tutaj już macie dowolność.
3. Nagrodą jest voucher do wykorzystania na kolejny wyjazd - 100 zł. Ważność 1 rok.
4. Osobę, która wygrała wpisujecie w SMS zgodnie ze schematem z punktu nr 2.
5. Osobę, która wygra należy poinformować, że jej kolejna rezerwacja zostanie zrabatowana. W tym celu mogą napisać maila lub zadzwonić do BOK.
Zależy nam na tym, bo oznaczenia dużo dają 😀
6. FAKTURY ZA WYJAZD:
Jeżeli Klient zapyta Was o fakturę za wycieczkę poproście go o napisanie maila na adres zapisy@tuitam.org. W mailu należy podać numer rezerwacji oraz dane do wystawienie faktury (NIP lub imię, nazwisko, adres zamieszkania).
7. UBEZPIECZENIE GRUPY
POLSKA:
Klienci są ubezpieczeni od NNW na kwotę 10 000 zł.
UWAGA! Zgłoszenie roszczeń NNW Klienci dokonują samodzielnie do ubezpieczyciela.
ZAGRANICA:
Klienci są ubezpieczeni od:
- KL – 30 000 euro
- NNW – 15 000 zł
- Bagaż – 1 000 zł
NUMER POLISY GENERALNEJ:
Usługi Turystyczne Tu i Tam Paweł Nowakowski: M519512
Tu i Tam sp. z o.o.: M526052
W przypadku nagłego zachorowania (zachorowania typu zatrucie pokarmowe, angina, poparzenie słoneczne itp.) oraz nieszczęśliwego wypadku (drobne urazy – skręcenia kończyn, stłuczenia, rany, itp.), przed udaniem się do lekarza za granicą we własnym zakresie, należy skontaktować się z Centralą Alarmową pod numerem telefonu 0048 (0) 22 864 55 26.
W przypadku stanu zagrożenia życia należy bezwzględnie dzwonić na numer alarmowy oraz poinformować osobę odprawiającą. W takim przypadku zgłoszenie do Ubezpieczyciela dokonujemy po fakcie.
Każdy przypadek należy odnotować na formularzu „ZGŁOSZONE SZKODY SIGNAL IDUNA”, który znajdziecie w teczce.
8. CZAS PRACY KIEROWCÓW
Pobierz PDF z informacjami o czasie pracy kierowców
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE:
ZAŁOGA POJEDYNCZA:
- Czas pracy kierowcy – 13 godzin z możliwością wydłużenia do 15 godzin (max. 3 razy w dwutygodniowym okresie rozliczeniowym)
- Czas jazdy kierowcy – 9 godzin z możliwością wydłużenia do 10 godzin (max. 2 razy w tygodniu)
- Przerwy – 4,5 godziny jazdy + 45 minut przerwy
- Przerwę 45 minutową można rozłożyć na dwie przerwy (pierwsza min. 15 minut, druga min. 30 minut). Nie można zmieniać kolejności przerw
- Odpoczynek dobowy – 11 godzin po zakończonej pracy z możliwością skrócenia do 9 godzin (3 razy między odpoczynkami tygodniowymi) lub z możliwością rozłożenia na 3 godziny (realizowany w ciągu dnia) i 9 godzin
ZAŁOGA PODWÓJNA:
- Czas pracy kierowców – 21 godzin
- Czas jazdy kierowców – 18 godzin z możliwością wydłużenia do 20 godzin (9 godzin każdy kierowca z możliwością wydłużenia do 10 godzin)
- Przerwy – zachowany okres max. 4,5 godziny czasu jazdy jednorazowo, możliwość zmiany kierowcy po 4,5 godziny jazdy i kontynuacji jazdy
- Odpoczynek dobowy – odpoczynek w wymiarze 9 godzin można odebrać w okresie 30 godzin
9. PŁATNOŚCI KARTĄ
Posiadamy kilka rodzajów kart płatniczych, dla każdej z firm, które są odpowiednio opisane:
Usługi Turystyczne Tu i Tam Paweł Nowakowski - obok imienia i nazwiska posiadają dopisek JDG (czyli: Jednoosobowa Działalność Gospodarcza). Zapamiętajcie! Słyszysz JDG = Usługi Turystyczne Tu i Tam
Tu i Tam sp. z o.o. - obok imienia i nazwiska posiadają dopisek SP ZOO
Karty płatnicze z podziałem na banki:
- PKO BP - niebieska karta - płatność w PLN i inne waluty
- mBank - biała karta z symbolem koła zębatego - płatność w PLN i inne waluty (poza EURO)
- mBank - biała karta z symbolem € (EURO) - płatność tylko w walucie EURO
UWAGA! Każda firma ma własną kartę! NIE MOŻNA płacić kartą Spółki za imprezę Usług Turystycznych (JDG) i odwrotnie!
10. ROZLICZENIA
Posiadamy dwie firmy, których poprawne dane to:
- Usługi Turystyczne Tu i Tam Paweł Nowakowski | ul. Pisarka 1D, 39-300 Mielec | NIP: 8661744411
- Tu i Tam sp. z o.o. | ul. Czarnieckiego 13/11, 28-230 Połaniec | NIP: 8661752008
Znajdziecie je na okładce teczki, w nagłówku odprawy i na wizytówkach w kopercie z pieniędzmi. Wszelkie odstępstwa od powyższych nazw, są nieprawidłowe.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE:
- Nagłówek rozliczenia powinien zawierać uzupełnione informacje - nazwa wyjazdu, termin, pilot
- Otrzymano z biura - weryfikujemy kwoty z rzeczywistym stanem, a w przypadku odstępstw zgłaszamy odprawiającemu
- Otrzymano od pax - wpisujemy całą kwotę (jeśli wpłaca nauczyciel) lub mnożnik (jak uczestnicy wpłacają osobno, np. koszty programowe) - np. 48 pax x 100 EUR = 4800 EUR
- Karta - jeśli posiadacie firmową lub otrzymaliście od odprawiającego wpisujecie "TAK", jeśli nie posiadacie "NIE"
- 4 ostatnie cyfry numeru - jeśli posiadacie kartę, uzupełniacie 4 ostatnimi cyframi z numeru karty
- Liczba osób planowana - uzupełnia odprawiający (zgodnie ze schematem z SMS - rozpisane w pkt.1)
- Liczba osób rzeczywista - uzupełnia pilot (zgodnie ze schematem z SMS - rozpisane w pkt.1)
- Rozpisanie wydatków - przejrzyste i czytelne, dające się bez problemu odnaleźć w załączonych rachunkach, wyraźnie zaznaczone jaki jest sposób płatności i nr rachunku
- Diety - ustala odprawiający; pilot nie decyduje o tym, że "zaokrągli" (np. z 90 zł do 100), diety są jasno ustalone
- Razem - suma kosztów w danej walucie, proszę nie przeliczać euro na złotówki po aktualnym kursie
- Do zwrotu - kwota do zwrotu po odjęciu kosztów wynikających z rzeczywistych wydatków
Każdy wydatek musi zostać poparty fakturą, paragonem z NIPem, kwitem parkingowym. W przypadku braku możliwości uzyskania potwierdzenia, każdorazowo należy uzgodnić to z odprawiającym. Każdy dokument proszę opisać na odwrocie (prawy górny róg) numerem odpowiadającym LP z rozliczenia.
11. ZWROT TECZKI
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE:
- Rachunki i pieniądze powinny być ułożone
- Wszystkie dokumenty wracają do biura - proszę nie zabierać list uczestników, roomingów, czy faktur
- Teczka powinna być w zamkniętej bezpiecznej kopercie
- Zwrot następuje zgodnie ze schematem z pkt.2.